FRI FRAGT OVER 399 DKK ✓ 14 DAGES RETURET ✓ LEVERING 1-3 HVERDAGE ✓

Handelsbetingelser

Betaling

For at handle hos Allume Copenhagen skal du være 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du ikke er 18 år, har du stadig mulighed for at købe varer, med din værges samtykke eller på anden måde har juridisk ret til at indgå købet. Vi modtager Dankort. Mastercard. Visa. MobilePay. Når varen er afsendt, vil beløbet blive trukket fra din konto. Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderet moms, skatter og afgifter. Fragtomkostninger bliver først tillagt ved udgangen af betalingen, her vælger du også selv hvilken pakkeshop, varen skal sendes til.

Allume Copenhagen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering

Hos Allume Copenhagen leveres alle ordre over 400 kr gratis til pakkeshop.
Levering med omdeling betaler du selv, uanset beløbets størrelse. Hvis der ikke er nogen hjemme til modtagelse af pakken på adressen, vil den efterfølgende blive leveret til nærmeste udleveringssted. 
Vi sender med GLS og postnord, forvent en leveringstid på 1-3 hverdage. Såfremt der opstår forsinkelser hos vores fragtleverandør, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Forsendelsen udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation indenfor den valgte pakkeshops åbningstider. Forsendelsen vil blive opbevaret i ca. 10 dage, derefter vil pakken blive returneret som ikke afleveret

Reklamationsret

Vi anbefaler du altid tjekker din vare ved modtagelse, for fejl og mangler, inden du fjerner de originale prismærker og smider emballagen ud.
Ved fejl eller mangler på den leverede vare, skal kunden indenfor rimelig tid kontakte Allume Copenhagen. 
Hvis du sender os en e-mail, kan du med fordel vedhæfte et eller flere billeder af den beskadigede vare. Dette vil hjælpe den videre behandling af din reklamations sag.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb
Når vi har modtaget din vare, undersøger vi fejlen og refunderer herefter pengene hurtigst muligt, såfremt reklamationen er berettiget og rettidig. Du bedes venligst altid kontakte os, førend en reklamation returneres.
Har du kontaktes os omkring en reklamation, eller fejlsending, er det vigtigt at pakken er os i hænde inden for 14 dage, hvis ikke, anser vi sagen for afsluttet og kan ikke genoptages.

Allume Copenhagen er omfattet af den danske købelov, som stiller dig 2 års reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis en fejl opstår 6-24 måneder efter køb, er det forbrugerens ansvar at bevise, at produktet er behandlet på almindelig vis og at fejlen er opstået på grund af en produktions fejl.

Varereturnering/Fortrydelsesret

Hos Allume Copenhagen har vi IKKE gratis returfragt, dvs. du som køber selv skal stå for alle omkostningerne ved en returnering.
Hvis du vil returnere en vare skal det gøres inden for 14 dage, fra ordren er modtaget eller afhentet i en pakkeshop. Venligst bemærk, at alle produkter skal returneres med deres originale prismærker, i ubrugt tilstand og i original emballage.

Ved returnering af sko, må skoæsken ikke bruges som forsendelsesæske.

  •  På Allumecopenhagen.dk ombytter vi ikke. Fremgangsmåden er således at, du sender de varer retur du ønsker i en anden størrelse, eller style, hvorefter du går ind og lægger en ny ordre.

Ved returnering anbefaler vi, at du sender med tracking nummer / returlabel, da vi ikke står til ansvar for uforsikrede pakker. Det er på eget ansvar at sende uden tracking nummer. Vi anbefaler at du benytter returmærkat som kan købes på vores hjemmeside fra GLS. Hos Allure Copenhagen har vi ikke mulighed for at modtage returpakker sendt med DAO, da dette ikke er en ansvarsfuld forsendelsesmetode. Du kan sende retur med GLS og POST NORD.
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Når vi har modtaget din retur, krediteres pengene og indsættes på den konto købet er foretaget på. Er varen værdiforringet vil du blive kontaktet. Sørg for at pakke dine styles pænt sammen i de klare plastposer\, da andre kunder skal have en god oplevelse med varen efterfølgende.

Ved returnering bedes du venligst udfylde den vedlagte returneringsformular som fulgte med de varer som du har bestilt. Du bedes udfylde den og medsende den sammen med returvarerne. TYDELIGT UDFYLDT.


Tilbagebetaling af køb

Ved fortrydelse af dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. OBS. ved returnering afholder køber selv de fulde omkostninger ved returnering. I tilfælde af en værdiforringelse af den tilbagesendte vare, som du er ansvarlig for, vil denne fratrækkes købsbeløbet. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttet ved den oprindelige transaktion, tilbagebetalingen kan derfor ikke tilbageføres til andet kort end det der blev brugt ved købet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.